My Life in Music Ruth Slenczynska
Album info
Album-Release:
2022
HRA-Release:
18.03.2022
Label: Decca Music Group Ltd.
Genre: Classical
Subgenre: Instrumental
Artist: Ruth Slenczynska
Composer: Samuel Barber (1910-1981), Edvard Grieg (1843-1907), Frederic Chopin (1810-1849), Claude Debussy (1862-1918), Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Album including Album cover
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- Sergei Rachmaninoff (1873 - 1943):
- 1 Rachmaninoff: 6 Romances, Op. 38: No. 3, Daisies 03:24
- 2 Rachmaninoff: 13 Preludes, Op. 32: No. 5 in G Major. Moderato 03:29
- Samuel Barber (1910 - 1981):
- 3 Barber: Nocturne 'Homage to John Field', Op. 33 04:54
- 4 Barber: Fresh from West Chester: II. Let's Sit It Out, I'd Rather Watch 05:01
- Frédéric Chopin (1810 - 1849):
- 5 Chopin: Grand valse brillante in E-Flat Major, Op. 18 (Ed. Paderewski) 07:14
- 6 Chopin: Berceuse in D-Flat Major, Op. 57 05:40
- Edvard Grieg (1843 - 1907):
- 7 Grieg: Lyric Pieces, Op. 65: 6. Wedding Day at Troldhaugen 08:23
- Claude Debussy (1862 - 1918):
- 8 Debussy: Préludes / Book 1, L. 117: No. 8, The Girl with the Flaxen Hair 02:52
- Frédéric Chopin:
- 9 Chopin: 12 Études, Op. 10: No. 3 in E Major (Ed. Paderewski) 06:12
- 10 Chopin: Fantaisie in F Minor, Op. 49 14:23
- 11 Chopin: 24 Préludes, Op. 28: No. 23 in F Major. Moderato (Ed. Paderewski) 02:00
- Johann Sebastian Bach (1685 - 1750):
- 12 J.S. Bach: Prelude and Fugue in C-Sharp Minor, BWV 849 04:07
Info for My Life in Music
Nur wenige Pianisten können eine so außergewöhnliche Karriere und ein so langes Leben vorweisen wie Ruth Slenczynska. Sie begann im Alter von 4 Jahren öffentlich aufzutreten, und 92 Jahre später spielt sie immer noch. Sie studierte bei einigen der größten Pianisten des 20. Jahrhunderts, darunter Rachmaninow, trat für die Präsidenten Kennedy, Carter und Reagan sowie für Michelle Obama auf und spielte sogar ein Duett mit Präsident Truman. Für ihre neue Retrospektive, My Life in Music, hat Slenczynska einige ihrer liebsten und persönlichsten Stücke ausgewählt.
Die letzte lebende Schülerin des großen russischen Komponisten und Pianisten Sergei Rachaminoff, Ruth Slenczynska, die in den 1950er und 60er Jahren für das Decca Gold Label aufgenommen hat, kehrt fast 60 Jahre später zu diesem Label zurück, um ein brandneues Solo-Klavieralbum mit dem Titel My Life in Music" zu veröffentlichen, das 2021 aufgenommen wurde. Das Album feiert ihr bemerkenswertes Leben und ihre Karriere als Pianistin, die in den 1920er Jahren als Wunderkind begann und neun Jahrzehnte später weitergeht. Die 1925 in Sacramento, Kalifornien, als Tochter polnischer Einwanderer geborene Slenczynska gab ihr Konzertdebüt im Alter von vier Jahren (gerade als die Welt in die Weltwirtschaftskrise geriet), trat mit fünf Jahren im Fernsehen auf und gab mit sechs Jahren ihr europäisches Konzertdebüt in Berlin. 92 Jahre später tritt die außergewöhnliche Pianistin immer noch vor Publikum in aller Welt auf. Als Kind wurde Ruth Slenczynska von einigen der berühmtesten Pianisten der Geschichte unterrichtet.
"Mein Leben in der Musik" ist inspiriert von Slenczynskas persönlichen Beziehungen zu Rachmaninow und dem amerikanischen Komponisten Samuel Barber, der ihr Mitschüler und Freund war. Slenczynska hörte Barbers inzwischen weltberühmtes Adagio für Streicher im Klassenzimmer, noch bevor es seinen Titel trug. Slenczynska beschäftigt sich auf dem neuen Album auch mit der Musik von Chopin, darunter ein Stück, das sie bei der Gedenkfeier für einen der größten Pianisten aller Zeiten, Vladimir Horowitz, einen lebenslangen Freund, aufführte. Die Musik Chopins bildete Slenczynskas musikalisches Fundament: Ihr Vater ließ sie jeden Morgen vor dem Frühstück alle 24 Etüden spielen. Slenczynska erwarb sich später einen Ruf als eine der berühmtesten Chopin-Interpretinnen. Auf dem Album sind auch Stücke von Debussy, Grieg und Bach zu hören, die für sie Erinnerungen an einige ihrer großen Klaviermentoren wecken: Egon Petri, Alfred Cortot und Josef Hoffman.
Ruth Slenczynska, Klavier
Ruth Slenczynska
was born in Sacramento, California on January 15, 1925. She gave her first professional recital at age four at Mills College in Oakland, California, playing Bach, Haydn, and Beethoven. Her father, Josef Slenczynski, was a Polish violinist who recognized his daughter's musical abilities when she could hum melodies back to him in perfect pitch at 16 months old. When she was three, he implemented a daily regime for her: nine hours of practicing interrupted briefly with tutoring in reading, writing, and geography.
As a child, she toured Europe and America and was labeled "The Miracle Child”. She performed in Berlin at age six, and the following year played in Paris accompanied by a full orchestra. When she was eight she made her debut in New York City, a concert a New York Times critic hailed as ''an electrifying experience, full of the excitements and the wonder of hearing what nature had produced in one of her most bounteous moods.''
Slenczynska played in Lynchburg on February 9, 1939 at the age of 14. The handbill advertising for her concert boasted, “since her New York debut, she has blazed a triumphant trail across the country and back with headlines that are rhapsodic eulogies. …Her dimpled, chubby hands with a span of one key above an octave, effortlessly encompass everything in piano literature with a gorgeous aplomb. …Yet there is nothing showy to this lovable, healthy Miss bubbling over with the joy of living, equally charming in womanly serenity or childlike simplicity.”
The emotional stress of endless practice and a heavy touring schedule forced her to withdraw from performing when she was 15. She later wrote that her father’s taxing demands on her as a child had been backed by physical and verbal abuse. She began to distance herself from her family, and after completing her high school education, she enrolled at the University of California, Berkeley. Following her decision to search for her own path in college, her father never spoke to her again.
After a short engagement, Slenczynska married George Born in 1944, but the marriage only lasted ten years. Following her divorce she resumed her concert career, and later accepted a full-time position and the title Artist-in-Residence at Southern Illinois University Edwardsville. In 1967 she remarried, this time to Dr. James Kerr, a fellow faculty member and professor of political science.
In 1957 Slenczynska published two books. One was a book of memoirs titled Forbidden Childhood, and it addressed what life as a child prodigy was like. Her second book concerned piano technique, and was titled Music at Your Fingertips: Aspects of Pianoforte Technique.
Following the resumption of her concert career in 1954, she has maintained an active musical life.
This album contains no booklet.