Oh! Pardon tu dormais… Jane Birkin
Album info
Album-Release:
2021
HRA-Release:
01.12.2021
Label: Universal Music Division Romance Musique
Genre: Pop
Subgenre: Adult Contemporary
Artist: Jane Birkin
Album including Album cover
I`m sorry!
Dear HIGHRESAUDIO Visitor,
due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.
We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.
Thank you for your understanding and patience.
Yours sincerely, HIGHRESAUDIO
- 1 Oh! Pardon tu dormais… 03:44
- 2 Ces murs épais 03:14
- 3 Cigarettes 03:25
- 4 Max 03:01
- 5 Ghosts 03:31
- 6 Les jeux interdits 03:12
- 7 F.R.U.I.T 00:25
- 8 A marée haute 04:26
- 9 Pas d’accord 03:44
- 10 Ta sentinelle 04:09
- 11 Telle est ma maladie envers toi 03:33
- 12 Je voulais être une telle perfection pour toi! 02:19
- 13 Catch Me If You Can 04:28
- 14 A marée haute (alternate Version) 04:33
- 15 Ces murs épais (piano et orchestre) 03:15
- 16 Ta sentinelle (alternate version) 04:01
- 17 L’autostoppeuse 02:23
- 18 Catch Me If You Can (piano et orchestre) 04:26
- 19 Oh! Pardon tu dormais... (Winter Mix) 02:36
Info for Oh! Pardon tu dormais…
Die englisch-französische Ikone Jane Birkin ist mit ihrem neuen Album „Oh! Pardon tu dormais…“ zurück. Das Album beinhaltet 13 Titel, die von Jane geschrieben und von dem französischen Sänger und Songwriter Etienne Daho und dem erfolgreichen Produzenten Jean-Louis Piérot, der bereits mit Künstlern wie Alain Bashung zusammengearbeitet hat, komponiert und produziert, wurden. Das intime Album steckt voller Themen, die Jane Birkin besonders am Herzen liegen. Ausgangspunkt war das Theaterstück, das sie in den 1990er Jahren schrieb und später zu einem Buch und einem Film verarbeitete.
”Étienne hat mir geholfen, einen vergangenen Schmerz loszulassen, der mich vor Melancholie und Trägheit bewahrte. Wir haben einander alles gegeben, wir haben einander alles genommen, und ich bin immer noch verblüfft, wie wir drei zusammen gearbeitet haben. Wir sind die Eltern dieses Albums... und das bewegt mich”, sagte Jane Birkin, die zum ersten Mal über den Tod ihrer Tochter Kate spricht, über die Abwesenheit, die Liebesangst, die Geister aus der Vergangenheit...
Die erste Single ”Jeux interdits” ist die perfekte Illustration der von Jane in diesem Album dargestellten Intimität - Das Lied ist eine Erinnerung an die Zeit, als ihre beiden Töchter, Kate Barry und Charlotte Gainsbourg, als Kinder besessen von dem Filmklassiker ”Jeux interdits” (1952) waren
"Ein 13-Song-Parcours aus melodramatischen Chansons, Beat, Spoken Word und einem grandiosen Duett zwischen Daho und Birkin, das wie aus der Feder ihres Ex klingt – mit opulenten Streichern, einem warmen, dichten Sound, kantigen Gitarren und dem ungelenken, mädchenhaften Gesang, dessen Charme immer noch unwiderstehlich ist." (Audio)
"Das hat große Klasse, Stil und ist zum Jahresabschluss ein äußerst willkommenes Lebenszeichen einer ikonisch gewordenen Künstlerin." (Good Times)
Jane Birkin, Gesang
Jane Birkin
At twenty years old, after being noticed in “Blow-up” by Michelangelo Antonioni, Jane Birkin arrived in France on the filming of “Slogan”. Pierre Grimblat was looking for an English woman to play opposite Serge Gainsbourg. Thus began their mythical love story in 1969 Paris. They never left each other and created the legend in the “underground” bars where the libertarian post sixty-eight wind blew. They recorded “Je t’aime moi non plus”. Censorship maddened, the record sold a million copies in a few months. Their daughter Charlotte Gainsbourg was born in 1971. In 1973 “Di Doo Dah” was released, Jane’s first solo album. In 1975, the terrific lovers returned with “Je t’aime moi non plus”, the film. The public was seduced by Jane’s acidulous accent, her half high-pitched half whispered voice, and the soft atmosphere she breathed into Serge’s tortured texts. In 1981, Jane left Serge. Gainsbourg suffered from the separation and admitted it, discreetly, by delivering “Baby alone in Babylone”. After the release of “Lost Song” in 1987, Jane took to the stage, at the Bataclan “to amaze Serge”. In 1990, Gainsbourg gave her a declaration album: “Amours des feintes”. It would be the last. He passed away on 2 March 1991. Her fans who urged her to continue “singing Serge”, would have their wishes granted in 1996, the year of “Versions Jane”, where different artists such as Goran Bregovic or the Senegalese percussionist Dudu N’Diaye Rose re-orchestrated 15 works of the young Gainsbourg’s repertoire. In 2002, Jane wanted to do her own interpretation of Elisa, Les Dessous Chics, her favourite song, or Amours des feintes. Accompanied by eastern musicians, she brought the songs by Serge, to “Algerian, Andalusia, Jewish and gypsy” audiences all at once. This new show was named Arabesque. Following the earthquake and the nuclear catastrophe at Fukushima, Jane went to Japan to participate in a fund-raising concert for the victims. It was here that she met Nobuyuki Nakajima who would then arrange Gainsbourg’s songs in a jazzy style for a tour commemorating the 20 years since his death, Serge and Jane “VIA JAPAN”. In 2013, Jane Birkin, Michel Piccoli and Hervé Pierre created a reading inspired by sixty texts chosen from the entirety of Serge Gainsbourg’s work: “Gainsbourg, prominent poet”. On 11 May 2017, at the Opéra Garnier Monte-Carlo, we will welcome her back for a new tribute to Serge Gainsbourg where she will be accompanied by the Monte-Carlo Philharmonic Orchestra.
This album contains no booklet.