Vivaldi: Concerti per l'Orchestra di Dresda Les Ambassadeurs & Alexis Kossenko

Cover Vivaldi: Concerti per l'Orchestra di Dresda

Album info

Album-Release:
2013

HRA-Release:
20.04.2015

Label: Alpha

Genre: Classical

Subgenre: Chamber Music

Artist: Les Ambassadeurs & Alexis Kossenko

Composer: Antonio Vivaldi (1678-1741)

Album including Album cover Booklet (PDF)

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FLAC 44.1 $ 13.50
  • Antonio Vivaldi (1678-1741): Concerto en Fa Majeur RV 569:
  • 1 I. Allegro 04:45
  • 2 II. Grave 02:33
  • 3 III. Allegro 04:54
  • Concerto en Fa Majeur RV 568:
  • 4 I. Allegro assai 04:27
  • 5 II. Grave 04:45
  • 6 III. Allegro assai 04:05
  • Concerto en Ré Majeur RV 562 per la Solennità di S.Lorenzo:
  • 7 I. Andante Allegro 05:19
  • 8 II. Grave (Adagio) 03:51
  • 9 III. Allegro 07:25
  • Concerto en Fa Majeur RV 571:
  • 10 I. Allegro 04:08
  • 11 II. Largo 02:27
  • 12 III. Allegro 03:26
  • Concerto en Fa Majeur RV 574:
  • 13 I. Allegro 04:18
  • 14 II. Grave 03:38
  • 15 III. Allegro 04:02
  • Concerto en Fa Majeur RV 568 - mouvement lent alternatif:
  • 16 Concerto in F Major, RV 568: II. Grave 01:56
  • Total Runtime 01:05:59

Info for Vivaldi: Concerti per l'Orchestra di Dresda

Innerhalb der einzigartigen Werkgattung der Concerti con molti strumenti (Konzerte für viele Instrumente) von Antonio Vivaldi gibt es eine Gruppe von Konzerten, die sich durch eine weitgehend identische, farbige Besetzung (jeweils unter Beteiligung eines Hörnerpaars) auszeichnet. Erhaltene Abschriften und ähnlich besetzte Concerti z.B. von Heinichen, Graun oder Fasch aus den Beständen der Dresdner Hofkapelle in dieser Zeit legen die Vermutung nahe, dass Vivaldi diese Stücke entweder teilweise mit Blick auf Dresden komponiert haben könnte bzw. dass Dresden ein besonderes Interesse an diesen Konzerten und ihrer Besetzung hatte. Die Abschriften des Dresdner Konzertmeisters Johann Georg Pisendel weisen dabei etwa im Falle des Concerto RV 568 deutliche Eingriffe in die Substanz (Austausch des Mittelsatzes und Änderung des Soloviolinparts) auf.

Ein weiterer bemerkenswerter Aspekt dieser Konzerte ist, dass Vivaldi hier das konzertante Prinzip auf die Spitze treibt: Er lässt nämlich nicht nur wie üblich in den Solopassagen der einzelnen Instrumente, sondern auch die Soloinstrumente untereinander sowie zum Teil in den Ritornellen konzertieren. Alexis Kossenko und Les Ambassadeurs haben diese wenig bekannten barocken Meisterwerke nun für ALPHA eingespielt und erfreuen uns mit einer geballten Ladung Hörnerschall und Dresdner Pracht.

„Hier gibt es Vivaldi frisch, zackig, präzise und trotzdem irgendwie auch charmant und unbekümmert. Es ist einfach eine rundum sympathische Aufnahme, die „Les Ambassadeurs“ hier auf dem „alpha“-Label vorgelegt haben.' (the-listener.de)

„Diese Neueinspielung von fünf Vivaldi-Konzerten ist eine wirkliche Entdeckung.' (FONO FORUM)

Les Ambassadeurs
Alexis Kossenko, Dirigent


Les Ambassadeurs & Alexis Kossenko
realize a dream of a European orchestra reconciling the performance on period instruments with a wide repertoire hitherto fragmented by specialization. At once sincere messengers, passionate performers and inspired creators, their mission is to share with as wide a public as possible the infinite range of emotions conveyed by the experience of music.

Tracing their path away from dogmas, fashions and schools, Les Ambassadeurs pursue an ideal of eloquence – where the grammar of period instruments, the art of rhetoric and musical instinct do not exclude each other.

Among their various projects, which include Bach, Rameau, Handel, Mozart, Rossini, Stravinsky or Debussy, Les Ambassadeurs place a particular importance on the rediscovery of the Dresden Hofkapelle in the time of Bach, then described as “the most beautiful orchestra in the world” for its exemplary discipline, virtuosity of its musicians, its shimmering colors which made it the first “modern” orchestra. It was also an extraordinary initiative which brought together musicians from throughout Europe. It is indeed in Dresden that Italian, French and German styles unite and give birth to the “Goûts Réunis” treasured by Telemann.

After acclaimed concerts in Brussels (Bozar – Palais des Beaux-Arts) and Paris (Auditorium du Louvre), Les Ambassadeurs & Alexis Kossenko entered a rich concert season that took them to Germany (Potsdam/Sanssouci Festspiele), Austria (Trigonale Festival), Slovenia (Brezice Festival), Poland (Festivals in Poznan, Paradyz and Warsaw), Latvia (Riga Bach Festival), Bulgaria (Sofia Baroque Arts Festival) – where they performed large scale works such as secular and religious works from Dresden, Rameau’s Anacréon, Haendel’s oratorio Il Trionfo del Tempo e del Disinganno.

In 2012 Les Ambassadeurs will perform the opening concert of Bruges Festival (Mozart symphonies and concert arias with soprano Sabine Devieilhe) ; other plans include concerts in USA, France, Poland, Bulgaria, Germany, and discs of works by Vivaldi (Concerti per l’orchestra di Dresda) and Mozart (arias for Aloysia Weber & Linz symphony) in collaboration with Alpha records.



Booklet for Vivaldi: Concerti per l'Orchestra di Dresda

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